Naslovnice knjiga, tj. proces njihova nastanka nevjerojatno je zanimljiv svima nama koji znaju cijeniti dobru knjigu – jer znamo da knjigu, osim sadržaja, čine i korice. Kvalitetne korice čuvaju knjigu, a lijepe naslovnice samo povećavaju uživanje u sadržaju. Nakon prošlotjednog intervjua, zaključila sam da želim još, a znam da to želite i vi.
Upravo zato, ovaj tjedan čitamo o procesu nastanka naslovnica knjiga u Egmontu Hrtvatska i njihovoj biblioteci Puls.
Egmont se može ponositi zaista nevjerojatnom 2020. godinom u kojoj su nas počastili zavidim brojem svjetski poznatih i priznatih hitova: sjetimo se samo Sage o Vješcu i Dine, a to je tek početak. Vjerujte mi kad vam kažem da će 2021. u njihovoj radionici biti još magičnija.
Upravo zato, nisam ih mogla preskočiti niti kad se radi o ovoj temi.
Kako izgleda proces dizajna naslovnice u Egmontu?
Prvo odlučujemo odgovara li nam naslovnica originalnog izdanja ili bismo radije dizajnirali vlastitu naslovnicu. Zatim tražimo prijedloge i odlučujemo smjer u kojem želimo ići pa se s dizajnerom usuglasimo oko izgleda same naslovnice. Zatim dizajner šalje naslovnicu nama na odobrenje, a ukoliko nam odgovara prijedlog dizajnera, mi naslovnicu šaljemo na odobrenje agenciji od koje smo otkupili prava za knjigu, odnosno naslovnicu i ukoliko je odobrena, imamo gotovu naslovnicu.
Daju li se dizajneru razriješene ruke ili detaljne upute?
Dizajner uglavnom dobije generalne upute i naše prijedloge. Ponekad nije potrebno davati niti to ili više od toga jer dizajner ima razriješene ruke, no ponekad neke detalje želimo više razraditi pa damo detaljnije upute.
Moraju li motivi na naslovnici biti povezani s motivima koji se pojavljuju u knjizi?
Ne moraju nužno, no uglavnom su povezani.
Gdje se pronalaze slike koje vidimo na naslovnici?
Slike pronalazi dizajner i tu u potpunosti ima razriješene ruke.
Preuzimaju li se često naslovnice za prijevode s originalnih knjiga i o čemu to ovisi?
Otprilike podjednako preuzimamo naslovnice s originala kao što radimo svoje. Ovisi o tome koliko smatramo da bi originalna naslovnica zainteresirala ili ne bi zainteresirala hrvatske čitatelje, koliko je sama knjiga s originalnom naslovnicom prepoznatljiva, koliko je općenito estetski privlačna, koliko je jasna, koliko je vizual povezan s motivima u knjizi i slično. Nema neke jednostavne formule, gledamo ukupni dojam i objektivne činjenice.
Postoji li jedan dizajner koji radi na svim vašim knjigama ili se radi o više osoba?
Imamo više stalnih dizajnera s kojima surađujemo već godinama.
Postoji li još nešto važno ili zanimljivo o procesu nastanka naslovnica što biste voljeli podijeliti s čitateljima?
Nemamo ništa za dodati.
Naslovnice knjiga iz druge perspektive
Ako još niste uspjeli prčitati prošlotjedni intervju s Mozaik knjigom, sada je pravo vrijeme za to, a u svoje kalendare nakon toga svakako dodajte i novi intervju koji vas s trećim izdavačem očekuje idući tjedan.
A sviđaju li se vama Egmontove naslovnice? Koja vam je najdraža?
- A.Long, R.Schweppe: Panda u potrazi za tajnom smirenosti - 29/11/2024
- Čitanje knjiga bez tehnologije - 29/11/2024
- Teresa Medeiros: Poljubac za pamćenje (Once Upon a Time #3) - 19/11/2024