Toshikazu Kawaguchi  Prije nego sto se kava ohladi recenzija

PRIJE NEGO ŠTO SE KAVA OHLADI NA GOODREADSU

_______________________________________________________________________________

Kladim se da ste barem jednom u životu čitali knjigu dok istodobno ispijate kavu ili čaj u nekom vama dragom kafiću. Ako ste autor ili bloger, tamo ste možda i pisali. Vjerujem isto tako da ste svašta uspjeli pročitati ili napisati Prije nego što se kava ohladi. Protagonisti istoimenog romana iz Egmonta u tome su razdoblju putovali u prošlost, a upravo je to razlog zašto je osvojio čitatelje diljem svijeta svojom posebnošću i dubinom emocija koje izaziva. Uživajte. I popijte kavicu 😉

Velike se stvari događaju prije nego što se kava ohladi

Funiculi Funicula najposebniji je kafić na svijetu – u njemu je moguće putovati u prošlost. Ako je osoba dovoljno hrabra da to učini, mora pritom ispoštovati nekoliko pravila, i uvijek držati na umu najvažniju stvar: prošlost se ne može promijeniti.

Čitajući ovu knjigu, upoznajemo četvero ljudi koji su bili dovoljno hrabri da otputuju u prošlost i njihove bližnje koji su ih na to nadahnuli. Čitamo tako o ženi koja je otišla kako bi se oprostila s ljubavnikom, o ženi koja je otišla kako bi saznala tajnu svojeg muža, o jednoj koja se vratila u prošlost kako bi odala počast sestri, te jednoj koja dokazuje snagu majčinske ljubavi.

U ovome ćete kafiću povjerovati u magiju

Uopće nije teško zaključiti zašto je roman Prije nego što se kava ohladi Toshikazi Kawaguchiju priskrbio svjetsku slavu i prepoznatljivost, i to ponajprije kao kazališni komad. Ne nailazimo često na priče o čudnesnom kafiću u kojemu je moguće putovati kroz vrijeme.

U četiri povezane priče: Ljubavnici, Bračni par, Sestre te Majka i dijete, autor nas upliće u živote nekoliko ljudi i stalnih gostiju kafića Funiculi Funicula. Iz stranice u stranicu upoznajemo naizgled sasvim normalnu družinu koja nas svojom hrabrošću počinje zapanjivati u trenutku kada pokažu i dokažu svoju odlučnost i naum da otputuju u prošlost. U tim trenucima pred nama se prostiru polja njihovih strahova, bojazni i nesigurnosti.

Povratkom u prošlost svatko od njih pokušava se iskupiti za neku grešku ili propuštenu priliku koju u sadašnjosti nikada neće moći nadoknaditi, a nas čitatelje tada pogađa sva silina njihove bespomoćnosti. Znamo da se prošlost ne može promijeniti i znamo da će, po povratku njihovi životi biti jednaki. Jednako tužni i usamljeni.

Ipak, vrijedilo je otići.

Koji je naš sljedeći korak?

Snažna poruka koja će ostati s nama nakon čitanja ovog romana nije samo o važnosti naše osviještenosti o prošlim, možda izgubljenim trenucima, već o tome da nam unatoč njima, na raspolaganju ostaje nešto vrlo važno i snažno što nas može spasiti. To je naša budućnost. Prošlost možda ne možemo promijeniti, ali možemo je iskoristiti kako bismo u sadašnjosti mogli učiniti nešto dobro za našu budućnost. Što li će to biti?

Ova knjiga čarobna je koliko i posebna. Obrađuje teme poput ljubavničkih, bračnih, sestrinskih i obiteljskih odnosa koji uvijek iznova dokazuju snagu ljubavi. Elementi fantastike ukomponirani su vrlo suptilno, pa čitajući uopće ne dobivamo dojam da je putovanje kroz vrijeme nešto neočekivano ili inače nemoguće. Upoznajući njezine likove prepoznajemo njihovu iskrenost i pitamo se što bismo mi učinili na njihovom mjestu? Bismo li otišli u dane koje više ionako ne možemo izmijeniti?

Jer jedno je sigurno. Iako ne možemo promijeniti ono što se već dogodilo, vjerujem da bi svatko od nas nanovo volio zaviriti u neke od prošlih trenutaka. Pogled na prošlost svakome na neki nain omogućuje prepoznati koliko zapravo vrijedi.

Pročitat ćemo ju prije nego što se kava ohladi

Ovo je knjiga s dušom, a jednom kad je se uhvatimo, nećemo je ispuštati iz ruku. Proslavila je autora, raznježila čitatelje i pobrinula se da autor napiše i nastavak pod nazivom Priče iz kafića (još nepreveden, ali nada umire posljednja ;). Knjiga je vrlo jednostavna za čitanje, pa i pisana u obliku romana podsjeća na kazališnu predstavu. Dijalozi su precizni i kratki, a takva je i radnja. Roman će oduševiti čitatelje koji ne vole okolišanja, već uživaju kad se u knjigama “prijeđe na stvar”.

Knjigu sam pročitala kao dio fenomenalnog knjiškog izazova Knjige iz staklenke u koji vas pozivam da se pridružite.

A dotad, ako ikada naletite negdje na neki čarobni kafić poput ovoga, obavezno mi javite!