Elizabeth Boyle: Grof za poželjeti  recenzija

GROF ZA POŽELJETI NA GOODREADSU

SLUŽBENA WEB STRANICA AUTORICE

__________________________________________________________________

Pa ja kasnim, kasnim, kasnim s recenziranjem! Ovog ljeta, taman negdje pred godišnje odmore, Mozaik knjiga objavila je roman Grof za poželjeti, treći u serijalu Ljubavne rime. Upravo je objavljen i sljedeći i roman u serijalu, što znači da vam ovu recenziju moram što prije objaviti kako biste knjigu pročitali na vrijeme i zajedno sa mnom spremno krenuli na iduću knjigu.

Grof za poželjeti njezina je slaba točka

Nakon strastvenog susreta prije osam mjeseci, Harriet je uvjerena da će Roxley pravilno postupiti i vratiti se da je oženi. Biva zato zbunjena i iznenađena kada se on vrati tvrdeći da će oženiti drugu. Iako zbunjena, Harriet shvaća da Roxley i dalje želi nju, a njoj je to dovoljno da preuzme kontrolu i pokaže mu da je ona prava žena za njega.

Lord od Roxleya hrva se s dva problema. Prvi je taj da je ucijenjen, a drugi je puno gadniji: mora razotkriti istinu o zločinu koji se dogodio prije mnogo godina. Najveću nevolju pritom mu stvara lijepa Harriet koja postaje njegova pomoć i suputnica na svakom koraku. No iako ju želi, mora ju držati podalje od sebe i opasnosti. Ne bi podnio da se zbog njega nešto dogodi ženi koju voli najviše na svijetu.

Elizabeth Boyle: Grof za poželjeti (Ljubavne rime #3)

Grof kojega ne bih poželjela

Uzevši u obzir nekadašnje stroge običaje da se “uništena” žena spašava jedino tako da ju oženite, i također da su muškarci koji su to odbijali napraviti bili smatrani najnižim šljamom, ne znam što bih mislila o najdražem našem Roxleyu. Ženi koju voli on se nije vratio, nije razgovarao s njome, i ničime nije priznao važnost onoga što se među njima dogodilo. Umjesto toga, pojavio se nakon 8 mjeseci, dajući joj do znanja da će zaprositi drugu. Znam, znam, znam… reći ćete da je bio prisiljen uzeti drugu i bio je. Ali… zašto ju nije odmah oženio? Ono… prije 8 mjeseci, nakon što su spavali?

Harriet je, s druge strane, slijepo poput mačića zaljubljena u Roxleya i sve što radi, radi kako bi ga spasila od opasnosti i omogućila mu da shvati da ipak želi nju, te da je naposljetku oženi. Dugo već nisam čitala ovaj “girl chasing boy” trope (knjige u kojima žene ganjaju, tj. pokušavaju osvojiti muškarce) i nemam ništa protiv njih iako su malo neuobičajeniji. Zadnja slična knjiga, iako se u tom slučaju radilo o suvremenoj romansi, bila je Potjera (E.Kennedy) iz Naklade Neptun.

Jedino na što skrećem pozornost kod Harriet jest to da ne vidim što ju je na Roxleyu toliko oduševilo. Većinu knjige, što se tiče njihova odnosa, izgubljen, zbunjen i neodlučan. Fali nam situacija u kojima se njihov odnos razvija.

Ima tu i pluseva

Unatoč prethodnoj kritici, Grof za poželjeti bio je zaista zabavan roman i to ponajviše zahvaljujući Roxleyevim tetama. Te ženice bile su sve redom toliko slatke, smotane i simpatične da su praktički odradile sav posao “osvajanja” Harriet umjesto Roxleya iako je zapravo ona ta koja je trebala osvojiti njih.

Dok se Roxley usredotočuje na otkrivanje zločina koji mu je obilježio život, Harriet svoje vrijeme provodi s njegovim tetama koje joj postaju srcu drage i koje ju zapravo uvode u obitelj. S obzirom da su Roxley i Harriet zaljubljeni od samoga početka, nema baš scena u kojima bi se prikazalo kako i zašto (scene vođenja ljubavi nisu te scene), pa su scene razvijanja prisnosti postale one između Harriet i njezinih teta. Bile su slatke, zabavne i komične.

Neke će to možda smetati, a drugima će biti zanimljivo što je veliki dio knjige posvećen razotkrivanju zločina, dok je ljubavna priča zbog toga malo marginalizirana. U svakom slučaju, ne može se zanijekati da je roman većinom dinamičan i da se u njemu zaista puno toga događa.

Grof za poželjeti i još tri romana

Ovaj roman možete čitati samostalno, ali ako još niste, svakako morate pročitati prvu i drugu knjigu: Neodoljivi vojvoda i Lord kojem sam pisala. Serijal Ljubavne rime ima ukupno šest nastavaka, a četvrti, Tajanstveni vikont, već je objavljen. Pretpostavljam da će Mozaik knjiga sljedeća dva romana objaviti iduće godine.

Koji je od dosad objavljenih romana Elizabeth Boyle vama najdraži? Sviđaju li vam se romani u kojima su žene te koje pokušavaju osvojiti muškarce?